[box type = ”info”]Sportedocent, Hiram Azilinon, "de zwarte mamba" geeft je zijn tips voor een betere voorbereiding voordat je padel speelt. Gepassioneerd door padel Hiram geeft je zijn ideeën om onze fysieke conditie te verbeteren [/ box]

Je hebt vaak gehoord dat je moet opwarmen voor fysieke inspanning. Dus je warmt op, of je denkt tenminste dat je opwarmt. Wat is echt een goede warming-up voor Padel? Hoe opwarmen?

Kleine definitie van opwarmen

Het doel van een warming-up is niet om jezelf knock-out te slaan. Dus laten we het rustig aan doen! Opwarmen is en moet een activiteit met een lage intensiteit blijven, aangezien het "voorbereidend" of "voorbijgaand" is. Het zal uw lichaam in staat stellen om soepel over te gaan van een rusttoestand naar een staat van activiteit die meer of minder energie vereist. Je moet daarom altijd geleidelijk gaan en vooral deze stap nooit overslaan voordat je begint Padel.

Je doet Padel voor uw keuze om u beter te voelen, in een betere conditie, een betere gezondheid of zelfs nog mooier te zijn, toch? Dus waar heeft het voor zin om jezelf pijn te doen omdat je niet de tijd hebt genomen om goed op te warmen?

Wat is het doel van opwarmen?

  • Het vermindert het risico op letsel omdat de spieren heet zijn.
  • Het dient om de lichaams- en spiertemperatuur een paar graden te verhogen dankzij de activering van de bloedcirculatie.
  • Het bereidt dus het ademhalings-, cardio-, zenuw- en bewegingsapparaat voor op een hogere activiteit

Onderscheid de algemene opwarming van de specifieke opwarming

In het eerste geval is deze progressieve ramp-up sessie bedoeld om je hele lichaam wakker te maken, omdat je een activiteit zult oefenen die verschillende delen van je skelet zal mobiliseren. Dit is bijvoorbeeld het geval bij fitnesslessen die meestal een groot deel van de spieren mobiliseren.

Voor deze vorm van warming-up kunt u stevig wandelen of joggen in een gematigd tempo. Een kleine opwarmtip voor een sessie Padel : ga op de fiets naar je club! U komt al gedeeltelijk opgewarmd aan!

De specifieke opwarming concentreert zich op een deel van het lichaam. Het wordt vooral gebruikt tijdens gerichte sessies van bodybuilding. Het idee is om het deel van het lichaam te vragen en voor te bereiden dat dan het meest zal werken met de gewichtsoefeningen. Dus als je sessie van de dag op het bovenlichaam is, kun je een opwarming van ongeveer tien minuten op roeier doen, aangevuld met een kleine reeks buikspieren.

Nu je goed aan het opwarmen bent! Geniet van je sessie en we zullen elkaar binnenkort ontmoeten om te leren hoe je goed kunt stretchen.

Franck Binisti

Franck Binisti ontdekt het padel bij de Pyramid Club in 2009 in de regio Parijs. Sindsdien maakt Padel deel uit van zijn leven. Je ziet hem vaak door Frankrijk reizen door de grote Franse paddle-evenementen te dekken.