Weten wat je moet eten voor een wedstrijd is niet altijd gemakkelijk. padel​ Met onze voedingsdeskundige Thibault Perreon van MondayBox proberen we duidelijker te zien!

Verschillende gewoontes afhankelijk van het individu

Tegenwoordig is het duidelijk dat voeding niet per se in het middelpunt van de zorg van voetballers staat. padel​ Het moet gezegd worden dat elk van hen sinds altijd zijn kleine gewoonten heeft die volledig kunnen variëren naargelang de persoonlijkheden. Sommige mensen kunnen voor of tijdens hun wedstrijd niets slikken, terwijl anderen zich gedwongen voelen om iets te eten uit angst om erger te worden als de wedstrijd sleept.

dan welke oplossing te kiezen om de wedstrijd in de beste omstandigheden aan te vallen? Antwoord met Thibault, onze voedingsspecialist.

Het eerste punt om rekening mee te houden is dat we allemaal verschillend zijn en dat ons lichaam zich verschillend aanpast, afhankelijk van de situatie. De spijsvertering kan erg variëren, afhankelijk van het organisme en het belangrijkste is om jezelf perfect te leren kennen om fouten te voorkomen die gevolgen kunnen hebben voor het eindresultaat.

De belangrijkste punten

Ondanks alles wat eerder is gezegd, kunnen we voor een wedstrijd of competitie een aantal belangrijke dingen aanbevelen:

  • Hydratatie is een essentiële factor voor prestaties en het vermindert ook aanzienlijk het risico op letsel. Je kunt geen ergere fout maken dan dorstig op het veld aankomen of een volledige wedstrijd bereiken zonder een enkele druppel water te drinken! Kleine tip, als je zware benen hebt en je voelt de krampen aankomen, geef dan de voorkeur aan bruisend water en sterk gemineraliseerd.
  • Om de spijsvertering te vergemakkelijken, vermijd eten in het uur voor je wedstrijd​ Idealiter eet u uw maaltijd twee tot drie uur voordat u gaat sporten om elk risico op een opgeblazen gevoel te voorkomen.
  • Als je 's ochtends speelt, kun je het beste een compote met havermout of granola nemen. Een banaan (niet groen) is ook een geweldige manier om een energie-inname zonder een te volle maag te hebben.
  • Als je 's middags speelt, kun je het beste gekookte groenten en wit vlees of vis consumeren, samen met koolhydraten. Vermijd voedsel in saus of rood vlees die een veel langere spijsvertering vereisen.
  • Als je honger hebt, raden we je aan om compotes of te consumeren Energie ballen die in één hap een echte krachtpatser zijn. Zeer praktisch om in de tas te glijden en mee te nemen tijdens zijwisselingen.

Maandag Box energieballen

U kunt bijvoorbeeld een korte rondleiding over de site maken mondaybox.fr om de ideale uitrusting te hebben om je wedstrijden op de best mogelijke manier aan te vallen.

Team Padel Mei

het team Padel Magazine probeert u sinds 2013 het beste van te bieden padel, maar ook enquêtes, analyses om de wereld van te proberen te begrijpen padel. Van het spel tot de politiek van onze sport, Padel Magazine staat tot uw dienst.