[box type = ”info”]Onze vriendenAdidas Padel bieden ons technische en tactische onderwerpen over de Padel. Regelmatige getuigenissen dankzij het professionele ADIDAS-team.[/doos]

Alex Jordan membre de l’équipe d’Adidas Padel revient sur l´importance des étirements que vous devez réaliser après chaque entraînement ou match de padel.

We gaan het hebben over 4 ongebruikelijke maar zeer belangrijke rekoefeningen die zeer nuttig voor u kunnen zijn en die u ook voor andere sportactiviteiten kunt aanvragen.

Waarom strekken ?

Rekken is een fundamenteel element. Het is belangrijk om een ​​paar minuten na een training of een spel te reserveren om uit te rekken. Dit zal uw resultaten verbeteren en wat verwondingen voorkomen (in principe ook).

Stretching bevordert de bloedsomloop, vermindert spierspanning en verbetert onze mobiliteit, wat de wendbaarheid tijdens het sporten verhoogt. Dankzij stretchen kunnen we bovendien de flexibiliteit vergroten, wat belangrijk is om blessures te voorkomen. Dit wordt verklaard omdat een flexibele spier altijd beter bestand is tegen later werk.

Stretching en herstel na wedstrijd

De 4 rekoefeningen die voor u zijn geselecteerd en die mij erg belangrijk lijken, zullen u helpen uw herstel na de padel te verbeteren.

In een professionele paddle-wedstrijd reist een speler enkele kilometers op het 20 × 10-veld, zodat u zich de hoeveelheid versnelling en remmen kunt voorstellen die tijdens een wedstrijd optreedt.

Op het amateurniveau voeren we een groot aantal korte bewegingen uit, zodat de onderste ledematen (benen, knieën, enkels, billen, enz.) Zeer betrokken zijn bij de padeloefening, evenals de arm die het racket vasthoudt.

Hier zijn de 4-oefeningen:

PSOAS ILIAC

Het is een spier die functioneert als een flexor van de heup. We gebruiken het elke dag om meerdere activiteiten te realiseren en zijn zeer gevraagd in alle verplaatsingen.

Hoe het uitrekken te doen:

  1. Kniel de rechterknie.
  2. Retroversie van het bekken door het lumbale gebied af te vlakken.
  3. Voer het bekken op door de retroversie te handhaven zonder te buigen.
  4. De wervelkolom is recht tijdens alle rekken.

adductoren

Kleine adductor, middelste adductor, grote adductor, sartorius en perineum:
Deze spieren zijn fundamenteel voor de stabiliteit en balans van onze bewegingen.

Om goed uit te rekken hebben we gewoon nodig:
1. Sta op, benen uit elkaar.
2. Kantel een van de benen zijwaarts.
3. Het andere been blijft recht, zo ver mogelijk uitgerekt om een ​​spanning in het interne deel van de spieren te verkrijgen.

UITBREIDING VAN DE HAND

De korte radiale extensie van de carpus, de gezamenlijke extensie van de vingers, de schone extensie van de pink, de ulnaire extensie van de carpus en de korte palma zijn essentieel om epicondylitis te voorkomen.

Epicondylitis is inderdaad een ontsteking van de elleboogpees die veel voorkomt en formidabel is bij padelspelers.

  1. Sta op, strek de arm naar je lichaam toe met de palm naar beneden
  2. Buig uw pols, vingers naar de grond.
  3. Als je geen pijn hebt, help jezelf dan met je andere hand om je pols verder te buigen door je palm langzaam naar je toe te trekken.

soleus

De functie is plantaire flexie of extensie van de voet- en hielhoogte bij verticalisatie. Het is een krachtige spier, onmisbaar voor wandelen en rennen. Concreet heeft de soleus een belangrijke functie in de verticale positie; als hij niet altijd aan het schieten was, zou het lichaam naar voren vallen.

  • Druk op een muur, plaats het been dat u wilt strekken en met de voetzool op de vloer
  • Buig de knie en leg het lichaam naar voren
  • Om het uitrekken te intensiveren, kunt u een steun gebruiken om het voorste deel van de voet te verhogen.

tot slot

Tot slot wordt aanbevolen om je rekoefeningen te doen zodra je je padelfeest hebt beëindigd. Elke rek moet tussen 15 en 30 seconden duren. Doe ze geleidelijk en verhoog geleidelijk de spanning van de spier, maar zonder pijn.

Franck Binisti

Franck Binisti ontdekt het padel bij de Pyramid Club in 2009 in de regio Parijs. Sindsdien maakt Padel deel uit van zijn leven. Je ziet hem vaak door Frankrijk reizen door de grote Franse paddle-evenementen te dekken.